در این مراسم، از «زهرا باشم محمد»، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه بغداد، که مبلغی را به منظور حمایت از فعالیتهای علمی و فناوری به بنیاد خیرین مدرس اهدا کرده بود، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
در این نشست، اقدام حمایتی این دانشجوی عراقی «پلی برای گسترش دیپلماسی علمی و فرهنگی» میان دو کشور توصیف و بر ظرفیت بالای دانشجویان بینالملل در ایفای نقش سفیران توسعه علم و فناوری میان کشورهای دوست و همسایه تأکید شد.
همچنین، اعضای جلسه به بررسی عملکرد کمیته توسعه ارتباطات پرداختند و بر استفاده بهینه از ظرفیتهای روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه در جهت تعامل بیشتر، تقویت شبکههای ارتباطی، جذب خیرین جدید و افزایش مشارکت آنان تأکید کردند.
در بخش دیگری از این نشست، صندوق سرمایهگذاری دانشگاهها به عنوان الگویی موفق در بهرهگیری از ظرفیتهای مالی و گسترش دامنه فعالیتهای نیکوکارانه معرفی و برگزاری نشست با مسسولان این صندوق به منظور استفاده از تجربیات و ظرفیت های آنان مورد تاکید قرار گرفت.