نخستین نشست تخصصی مدیران حراست واحدهای عضو کنسرسیوم بلوار پژوهش، با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود، روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در سالن اجتماعات ساختمان پویش برگزار شد.
این نشست با هدف بهرهگیری از تجارب ارزشمند حاصل از وقایع اخیر و با توجه به پیشبینی بروز بحرانهای طبیعی و انسانساخت در سطح گسترده، به منظور تقویت هماهنگی، همافزایی و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای متقابل واحدهای عضو کنسرسیوم در حوزه مدیریت بحران و افزایش تابآوری برگزار شد.
در این گردهمایی، رضا کریمی، مدیر حراست دانشکده کشاورزی، بر ضرورت توسعه همکاریها، همگرایی و هماهنگی هرچه بیشتر میان واحدهای حراست مراکز علمی، پژوهشی و فناوری تأکید کرد و نقش تعامل و تبادل تجربیات را در ارتقای سطح آمادگی و مقابله مؤثر با مخاطرات مورد توجه قرار داد. شرکتکنندگان در این نشست به بررسی راهکارهای تدوین سازوکارهای حفاظتی و عملیاتی یکپارچه در حوزه مدیریت بحران پرداختند.
همچنین ایجاد شبکه اطلاعرسانی و سامانه هشدار و واکنش سریع میان واحدهای عضو، با هدف پیشگیری، آمادگی و کاهش اثرات مخاطرات احتمالی، از مهمترین محورهای مورد بحث بود.
از جمله مهمترین مصوبات و مباحث مطرحشده در این نشست میتوان به شناسایی و روزآمدسازی نقشه مخاطرات محیطی هر مجموعه اعم از خطرات طبیعی و انسانساخت، هماهنگی با شرکت توزیع برق برای مدیریت بار مصرفی و تأمین روشنایی محیط پیرامونی مراکز، پیگیری مستمر هرس درختان توسط شهرداری به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از شرایط نامساعد جوی، و همچنین برگزاری دورههای آموزشی مدیریت بحران با رویکرد میدانی و اجرای مانورهای عملیاتی برای کارکنان و مسئولان مرتبط اشاره کرد.
این نشست در راستای ارتقای آمادگی، افزایش تابآوری سازمانی و توسعه همکاریهای بینبخشی میان اعضای کنسرسیوم برگزار شد و بر استمرار تعاملات تخصصی در حوزههای حفاظتی و مدیریت بحران تأکید گردید.